Wyposażenie Sklepów
Zwiększenie sprzedaży w sklepie? Postaw na produkty impulsowe

08-04-2021
Oferowanie produktów impulsowych to sposób na zwiększenie sprzedaży, który nie wymaga dużych nakładów finansowych i wiele pracy. Wystarczy odpowiednia ekspozycja i dobry dobór produktów, żeby Klienci zdecydowali się kupić więcej, niż tylko to, po co przyszli do sklepu. Jak zatem wybrać produkty i jak je skutecznie eksponować?
Produkty impulsowe to takie, które Klient kupuje pod wpływem impulsu, tuż przy kasie, na ostatnim etapie swoich zakupów. Aby ich sprzedaż była skuteczna, powinny być:
● tanie i drobne - to coś, co można dorzucić do koszyka bez zastanowienia;
● uniwersalne - takie, które zainteresują jak najwięcej Klientów.
Produkty impulsowe powinny być eksponowane w miejscu łatwo dostępnym dla Klientów. Najlepiej w zasięgu wzroku i dłoni, żeby można było bez przeszkód po nie sięgnąć. Oprócz tradycyjnej lady impulsowej można też wykorzystać inne rozwiązania. Wśród nich najpopularniejsze są:
● stojaki na ladę - przeznaczone na drobną biżuterię, breloki, produkty zapakowane w blistry;
● kosze wysypowe - idealne na końcówki serii i kolekcji lub na promocję;
● ekspozytory, na przykład w formie głowy lub dłoni - na dodatki;
Warto informować Klientów o wyjątkowych okazjach i zachęcać do zakupów także słownie. Najlepiej w tym celu sprawdzą się ramki i stojaczki informacyjne, w których można umieścić ulotkę lub plakat z ofertą; albo potykacze reklamowe do ręcznego pisania. Sprzedaż impulsowa, która spełni wszystkie te wymogi, będzie bardziej atrakcyjna dla Klientów, a co za tym idzie - bardziej skuteczna.